Rekrutacja

Ogłoszenie o naborze wewnętrznym na stanowisko biegłego w specjalności badania chemiczne oraz badania materiałów i urządzeń wybuchowych (docelowo ekspert w 9 grupie zaszeregowania) Wydziału Badań Chemicznych CLKP

OGŁOSZENIE

o naborze wewnętrznym na stanowisko
biegłego w specjalności
badania chemiczne oraz badania materiałów i urządzeń wybuchowych

 (docelowo ekspert w 9 grupie zaszeregowania)

Wydziału Badań Chemicznych Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji

Nazwa stanowiska:

specjalista/ekspert

Rodzaj stanowiska:

policyjne                          

Cel stanowiska:

Wykonywanie badań i opinii kryminalistycznych na zlecenie organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości oraz innych uprawnionych podmiotów.

Realizacja czynności techniczno - kryminalistycznych na potrzeby postępowań prowadzonych przez jednostki Policji
i inne organy ścigania.

Udział w oględzinach miejsc zdarzeń.

Zakres zadań realizowanych na stanowisku:

  1. Wykonywanie zadań i obowiązków biegłego w specjalności badania chemiczne oraz badania materiałów i urządzeń wybuchowych:
  • wykonywanie sprawozdań oraz wydawanie na ich podstawie opinii kryminalistycznych;
  • autoryzowanie sprawozdań z badań z zakresu reprezentowanej specjalności,
  • sprawdzanie opinii z badań innych biegłych tej samej specjalności pod kątem formalno-merytorycznym, w oparciu o treść sprawozdania i załączoną do oz dokumentację poglądową,
  • uczestniczenie w rozprawach sądowych zgodnie z wezwaniami,
  • uczestniczenie w zespole do przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego oraz komisji egzaminacyjnej.
  1. Pobieranie próbek z materiału dowodowego, ważenie oraz przygotowanie próbek analitycznych do badań chemicznych.
  2. Wykonywanie analiz próbek z materiału dowodowego na urządzeniach badawczych (GSMS, GCFID, ATR, CE, GC-TA, XRF), wydawanie na ich podstawie opinii kryminalistycznych.
  3. Nadzór nad powierzonym wyposażeniem badawczym.
  4. Udział w oględzinach miejsc zdarzeń oraz wyjazdach na poligon.
  5. Przestrzeganie etyki, dyscypliny służbowej oraz przepisów i zasad bezpieczeństwa, higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, zasad poufności i bezstronności, przepisów o ochronie informacji niejawnych oraz danych osobowych.
  6. Stosowanie i przechowywanie substancji niebezpiecznych i szkodliwych, ochrona dowodów rzeczowych stanowiących przedmiot badań,
  7. Przestrzeganie przepisów obiegu dokumentów, regulaminu organizacyjnego CLKP i wewnętrznych aktów normatywnych.
  8. Terminowe realizowanie poleceń. Wykonywanie zadań wynikających z indywidualnych upoważnień udzielonych przez przełożonego.
  9. Upowszechnianie innowacyjnych rozwiązań i narzędzi oraz dobrych praktyk sprzyjających podnoszeniu jakości
    i efektywności realizowanych zadań.
  10. Uczestnictwo w przeprowadzeniu okresowych ocen jakości pracy w lk kwP/KSP w oparciu o procedurę systemową „Ocena Jakości Pracy".
  11. Opracowywanie nowych metodyk, procedur badawczych, wytycznych i instrukcji na potrzeby biegłych
    i certyfikowanych specjalistów pracowni chemii lk kwP/KSP.
  12. Współpraca z krajowymi i międzynarodowymi podmiotami policyjnymi i poza-policyjnymi. Wykonywanie zadań określonych w porozumieniach, decyzjach i dokumentach o współpracy zawartych przez Dyrektora CLKP z innymi służbami, organami i instytucjami publicznymi.
  13. Przygotowywanie i aktualizacja informacji do zamieszczenia na stronie internetowej CLKP.
  14. Monitorowanie zmian w przepisach prawa, inicjowanie prac legislacyjnych, opracowywanie i opiniowanie aktów prawnych.
  15. Opracowywanie wniosków projektowych z zakresu badań chemicznych w ramach procedur konkursowych oraz prowadzenie prac badawczo-rozwojowych z zakresu chemii.
  16. Publikowanie wyników prac w tematycznych czasopismach krajowych i zagranicznych, a także prezentowanie wyników pracy badawczej podczas konferencji/sympozjów i innych spotkań naukowych.
  17. Udzielanie merytorycznego wsparcia w prowadzonych przez jednostki Policji postepowaniach (konsultacje, udział w oględzinach i innych czynnościach procesowych).

 

 

 

 Wymagania w zakresie:

Niezbędne:

Pożądane:

 

  1.  wykształcenia:

Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji
i innych stanowiskach służbowych
(Dz. U. poz. 2761, z późn. zm.)

wyższe z tytułem mgr

  1. kwalifikacji zawodowych:

jw.

  1.  stażu służby/pracy:

jw.

10 lat

  1. doświadczenia zawodowego:

jw.

min. 10 lat w laboratorium kryminalistycznym

 

  1.  umiejętności:

- znajomość oprogramowania biurowego Microsoft Office,

- znajomość technik analitycznych,

- zdolności analityczne,

- samodzielność i kreatywność,

- odporność na stres,

- efektywne przekazywanie informacji- planowanie i organizowanie miejsca pracy,

- praca w zespole,

- interpretowanie przepisów prawa.

- prawo jazdy kat. B,

- udokumentowana znajomość języka angielskiego.

Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny
  2. CV

Sposób dostarczania dokumentów/kontakt:

Osobiście:  Sekretariat Wydziału Ogólnego CLKP, 00-583 Warszawa, Al. Ujazdowskie 7

Pocztą elektroniczną: clkpw1@policja.gov.pl

Z dopiskiem  - „nabór wewnętrzny na stanowisko biegłego w specjalności badania chemiczne i materiały wybuchowe Wydziału Badań Chemicznych CLKP”

Termin składania dokumentów do dnia 23.07.2025 roku

Kontakt bezpośredni:

Naczelnik Wydziału
Badań Chemicznych CLKP
podinsp. Barbara Łukasik

tel. sł. 72 156 76

 (miejski 47 72 156 76)

Powrót na górę strony