Nazwa stanowiska:
referent/specjalista
|
Rodzaj stanowiska:
policyjne
|
Cel stanowiska:
Realizacja zadań związanych ze zwalczaniem przestępczości kryminalnej.
|
8. Zakres zadań/obowiązków:
- Realizowanie zadań w zakresie współpracy międzynarodowej obejmującej wymianę danych genetycznych, prowadzonej na podstawie ustaw oraz obowiązujących umów i porozumień międzynarodowych.
- Udzielanie konsultacji funkcjonariuszom Policji i innych organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości
w zakresie kompetencji Krajowego Punktu Kontaktowego ds. wymiany danych DNA.
- Wykonywanie czynności administratora merytorycznego systemu informatycznego LIMS, związanych
z oznaczeniem, gromadzeniem i przetwarzaniem profili genetycznych w zbiorze danych DNA w celach wykrywczych, identyfikacyjnych i eliminacyjnych.
- Wykonywanie zadań związanych z koordynacją informacji w zakresie obszaru zbioru danych DNA
w Krajowym Systemie Informacyjnym Policji.
- Bieżące utrzymanie i rozwój systemu informatycznego LIMS poprzez udział w pracach mających na celu doskonalenie administracyjnej obsługi zbioru danych DNA oraz międzynarodowej wymiany danych genetycznych.
- Pełnienie funkcji administratora lokalnego w Wydziale Badań Genetycznych zgodnie z Decyzją nr 132 Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie wyznaczenia administratorów lokalnych.
- Pełnienie funkcji administratora systemu teleinformatycznego zgodnie z art. 52 ust. 1 pkt 2 ustawy
z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych, do zadań którego należy w szczególności:
- realizacja czynności związanych z akredytacją systemów teleinformatycznych;
- uczestniczenie w pracach w zakresie przygotowania dokumentacji bezpieczeństwa, określającej zasady ochrony informacji niejawnych w systemach teleinformatycznych, zgodnie z przepisami
o ochronie informacji niejawnych;
- utrzymywanie zgodności systemu teleinformatycznego z jego dokumentacją bezpieczeństwa;
- wdrażanie zabezpieczeń w systemie teleinformatycznym zgodnie z jego dokumentacją bezpieczeństwa;
- monitorowanie sieci i reagowanie na wszelkie niebezpieczeństwa mogące zagrażać poprawnemu działaniu systemów/oprogramowania;
- ustanawianie wszelkich praw dostępu do zasobów plików, zgodnie z regulacjami obowiązującymi
dla danego systemu;
- definiowanie i konfigurowanie stacji roboczych;
- weryfikacja legalności oraz aktualizacja zainstalowanego oprogramowania;
- szkolenie policjantów i pracowników CLKP w zakresie użytkowania stanowisk dostępowych;
- diagnostyka i nadzór nad prawidłową obsługą urządzeń teleinformatycznych przez użytkowników końcowych i współpraca z BŁiI KGP w usuwaniu awarii;
- wykonywanie połączeń i konfiguracji sprzętu informatycznego użytkowników końcowych do urządzeń peryferyjnych;
- wymiana tuszy i tonerów w urządzeniach drukujących;
- wymiana uszkodzonych peryferii komputerowych;
- wykonywanie zestawień zawierających dane sprzętu informatycznego użytkowanego w CLKP, uwzględniających wersję programu antywirusowego, adresy IP, lokalizację sprzętu, numery inwentarzowe i seryjne urządzeń oraz dane użytkowników;
- zgrywanie danych użytkowników sprzętu w celu przeinstalowania systemu operacyjnego lub migracji na inny sprzęt.
- Prowadzenie dokumentacji (w tym analitycznej i statystycznej) w zakresie wykonywanych zadań.
- Prowadzenie i ewidencjonowanie magazynu dowodów rzeczowych w Wydziale Badań Genetycznych.
- Doskonalenie kompetencji, udział w szkoleniach dotyczących zagadnień związanych z tematyką baz danych DNA oraz międzynarodowej wymiany danych.
- Prowadzenie doskonalenia zawodowego policjantów i pracowników w zakresie realizowanych zadań (mniej doświadczonych i nowoprzyjętych).
- Samokształcenie w zakresie wykonywanych zadań.
- Udział w konferencjach, seminariach i sympozjach naukowych.
- Udział w pracach zmierzających do utrzymania i rozwoju systemu zarządzania jakością w wydziale.
- Udział w ustalaniu planu pracy i kierunków rozwoju wydziału oraz w przygotowaniu dokumentacji dotyczącej zakupów sprzętowych i materiałowych.
- Przekazywanie do sekretariatu spraw ostatecznie zakończonych, poukładanych według numerów i dat zarejestrowania dokumentu, z określeniem kwalifikacji akt na kategorie i okresy przechowywania
na podstawie jednolitego rzeczowego wykazu akt Policji.
|
Wymagania w zakresie:
|
Niezbędne:
|
Pożądane:
|
- wykształcenia:
|
zgodnie z rozporządzeniem MSWiA (…) w sprawie wymagań w zakresie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych i stażu służby, jakim odpowiadają policjanci na stanowiskach komendantów Policji i innych stanowiskach służbowych
(Dz. U. poz. 2761, z późn. zm.)
|
- wyższe informatyczne lub pokrewne
|
- kwalifikacji zawodowych:
|
jw.
|
|
- stażu służby/pracy:
|
jw.
|
|
- doświadczenia zawodowego:
|
jw.
|
- w pionie kryminalnym,
|
- umiejętności:
|
- analizowanie i argumentowanie,
- rozwiązywanie problemów,
- komunikatywność,
- dokładność, spostrzegawczość,
- organizowanie pracy własnej,
- praca w zespole,
- jasne formułowanie ustnych
i pisemnych wypowiedzi,
- podejmowanie decyzji zgodnie
z kompetencjami
i uprawnieniami.
|
Prawo jazdy kat. „B”
|
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny
- CV
|
Sposób dostarczania dokumentów/kontakt:
Osobiście: Sekretariat Wydziału Ogólnego CLKP, 00 -583 Warszawa, Al. Ujazdowskie 7
Pocztą elektroniczną: clkpw1@policja.gov.pl
Z dopiskiem - „nabór wewnętrzny na stanowisko w Wydziale Badań Genetycznych CLKP”
|
Termin składania dokumentów: 13.09.2024 roku
|
Kontakt bezpośredni:
p.o. Naczelnik
Wydziału Badań Genetycznych CLKP
kom. Bożena Wysocka
tel. sł. 72 140 18 i 72 155 02
(miejski 47 72 140 18 i 47 72 155 02)
|